Veľkoodberateľské zľavy: pri nákupe nad 2 000 EUR bez DPH zľava 5% a pri nákupe nad 4 000 EUR bez DPH zľava 10% close

Čo hostia ocenia v hotelovej izbe?

Čistota a pohodlie sú na prvom mieste

Hotelové služby využívajú ľudia predovšetkým počas dovolenky, pracovnej cesty, školenia alebo len tak, v prípade nutnosti. Je len na klientovi, aký tip ubytovacieho zariadenia si vyberie. Podstatné pre neho je, aby sa v danom prostredí cítil pohodlne a najmä si dostatočne oddýchol. Ak hoteliér ponúkne svojmu hosťovi ešte niečo navyše, získa si u neho priazeň, ktorá sa nedá kúpiť za žiadne peniaze. A to by malo byť prvoradým cieľom všetkých majiteľov prevádzok – spokojnosť zákazníka. Lebo len dobrý zákazník šíri pozitívnu povesť danému zariadeniu. 

sizer

Hotelový textil

Aby sa návštevník cítil v hoteli komfortne, nevyhnutné je, aby boli splnené jeho požiadavky, s akými doň vstupuje. Keďže hotel alebo penzión slúžia primárne na prespatie, dôležitá je vhodná posteľ. Nejde však len o samotný kus nábytku, ale najmä o matrace či hotelové obliečky. Ak je hotelová posteľná bielizeň vyrábaná z kvalitných materiálov, zaručene sa v nej bude hosť cítiť pohodlne. Obliečky by mali vydržať časté pranie, nemeniť svoj rozmer ani tvar a nemali by sa krčiť. Hoteliéri vedia, že kvalitný textil im šetrí náklady, nakoľko má dlhú životnosť. Majitelia ubytovacích zariadení by mali tiež dbať o to, aby matrace neboli vyležané a nepohodlné. Je nutné si uvedomiť, že hostia majú čoraz vyššie požiadavky a ak raz odídu z hotela sklamaní, už sa len ťažko vrátia. 

 

Súčasťou hotelovej izby sú hotelové uteráky, osušky a predložky. Aj v tomto smere má klient isté požiadavky. Dôležitá je najmä čistota, ale i vôňa charakteristická pre zariadenie. Uteráky a osušky musia byť dostatočne savé a ideálne čo najväčšie. Dávku exkluzivity dotvára vyšité logo hotela. Nevhodné sú malé uteráky, ktoré klienta dodatočne nezakryjú. 

 

Pozor na čistotu

V ubytovacom zariadení je nevyhnutná čistota. Pre hosťa patrí medzi priority a je jedno, či sa nachádza v skromnejšej ubytovni alebo v hoteli s niekoľkými hviezdičkami. Samozrejme, o čistote sa pri zariadeniach vyššieho štandardu nemožno baviť, nakoľko tá by mala byť samozrejmosťou. Vysaté podlahy, voňavá posteľná bielizeň, žiarivá kúpeľňa či nábytok bez prachu by mali byť nevyhnutnosťou. Pozor však aj na „skryté“ miesta, napríklad priestory pod posteľou, skriňami či parapety okien. Znečistené prostredie pôsobí odpudzujúco, na čo hostia radi upozorňujú pri hodnotení miesta, kde boli ubytovaní. Dôležité sú tiež steny. Ak sú izby v rohoch špinavé, prípadne sa objaví pleseň, problém môže byť na svete. 

 

Pozornosť a slušnosť personálu

Ak si už hosť platí za pobyt, očakáva, že oň bude postarané. Nemusia ho obsluhovať v bielych rukaviciach ani sprevádzať na raňajky. Podstatné je, aby sa cítil dobre a aby personál vedel pružne reagovať na jeho požiadavky. Úsmev, ochota komunikovať a slušnosť sú na prvom mieste. Recepční by sa mali snažiť vyriešiť vzniknuté situácie čo najrýchlejšie a pokiaľ je to možné, k spokojnosti klienta. Negatívne svetlo na ubytovacie zariadenie vrhá neochota personálu akceptovať požiadavky návštevníkov. Jednoducho povedané, hosť musí mať vždy pocit, že personál je tu pre neho a pri akejkoľvek žiadosti urobí maximum, aby mu vyhovel. 

 

Dobrá kuchyňa

Reštaurácie sú neodmysliteľnou súčasťou hotelových zariadení. Majiteľovi prevádzky by malo záležať, aby bol návštevník spokojný nielen s nocľahom, ale aj so stravovaním. Lákavé prostredie ešte nezaručuje, že klientovi bude vyhovovať aj jedlo. Pohromou je tiež neochota personálu. Aj v tomto prípade je dôležitá čistota reštauračného textilu a celková kvalita poskytovaných služieb. Nie je to však len o jedle, ale aj o nápojoch a  atmosfére podniku. Jedine spokojný klient je zárukou toho, že váš hotel sa bude tešiť priazni. 

 

Wifi pripojenie a online rezervácia

Kým v minulosti bolo vítaným bonusom, dnes si už sotva vieme bez neho predstaviť pobyt v ubytovacom zariadení. Pripojenie na internet by malo byť nevyhnutnou súčasťou ubytovacích zariadení aj nižšieho štandardu. Hoteliéri si musia uvedomiť, že v súčasnej dobe je internet prostriedkom dennej potreby a je jedno, či ho klient využíva na prácu, zábavu alebo chce zostať v kontakte s príbuznými. Dôležité taktiež je, aby bolo pripojenie dostatočne kvalitné, rýchle a bez obmedzení. Hostia často hodnotia prevádzku aj na základe týchto kritérií.

A keď sme už pri moderných technológiách, nevyhnutnosťou by mala byť možnosť rezervovať si ubytovanie online a celková komunikácia hotela s hosťom. Dôležité je reagovať na všetky jeho otázky včas, trpezlivo a k jeho maximálnej spokojnosti. 

Požiadavky klientov na hoteliérov sú rôzne. Pre mnohých je dôležité, či sa hotel správa ekologicky, či je možnosť ubytovať domáce zviera, dostatočná ponuka sprievodných aktivít, či je v hoteli wellness a mnohé ďalšie. Nech si už klient vyberie akýkoľvek tip zariadenia, podstatné je, aby sa počas svojho pobytu cítil čo najlepšie a odchádzal s pocitom, že strávil v zariadení príjemný čas. A ak mu hoteliér poskytne niečo navyše, je to vítaný bonus a dobré meno prevádzky sa rozšíri i ďalej. Čiže malé občerstvenie, prekvapenie na izbe či ďalšie maličkosti hostia rozhodne ocenia a určite sa do zariadenia radi vrátia. Pretože dobré meno sa ťažko buduje, ale ľahko stráca. 

 

share facebook Zdieľať
Ďalšie zaujímavé články
Newsletter

Nechajte nám Váš email a bud'te informo­vaný o novinkách, článkoch a zl'avách.